تغییر در نحوه تولید نتایج جستجوی محلی توسط گوگل

نتایج جستجوی محلی

طبق آخرین گزارش شرکت گوگل، این شرکت در حال حذف نتایجی است که بر روی جستجوی محلی تاثیرگذار هستند می باشد که این فرآیند از اوایل نوامبر سال جاری آغاز شده است. طبق گزارشی که درباره آنچه از به روز رسانی جستجوی محلی در نوامبر 2019 ارائه شده، گوگل در حال انجام مطابقت سیستم های عصبی با جستجوهای محلی است.

همچنین در توییتر شرکت گوگل این مورد به طور شفاف تر بیان شده که این کار را به یک سیستم فوق مترادف توصیف می کند. در ادامه قسمتی از متن توییت را به اشتراک گذاشته ایم:

" در سال 2018 شرکت گوگل ابتدا برای درک چگونگی ارتباط کلمات و مفاهیم با یکدیگر، یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی را به راه انداخت و همانند سیستم مترادف کلمات عمل می کند؛ مترادف ها کلماتی هستند که با کلمات دیگر ارتباط تنگاتنگ دارند"

با مطالعه این متن در توییتر گوگل، متوجه می شویم که این تطابق عصبی توسط هوش مصنوعی، این امکان را فراهم می کند که معانی بسیاری از جملات و همینطور سوالات قابل درک تر و فهیم تر شوند. همین امر باعث می شود تا این موارد را با مناسب ترین مشاغل محلی، حتی اگر کلمات کلیدی که مد نظر دارید به طور دقیق و خاص در پرس و جو ها و توضیحات تجارت گنجانده نشده باشد، بتوان منطبق ساخت.

تطابق هوش مصنوعی با جستجوی محلی
تطابق هوش مصنوعی با جستجوی محلی

در واقع این به روز رسانی و تطابق هوش مصنوعی با جستجوی محلی به این معنا بوده که گوگل بسیار راحت تر و فراتر از قبل می تواند کلمات دقیقی را که در نام های تجاری یا توضیحات به کار رفته اند را شناسایی کند. 
همچنین این به روز رسانی موجب شده حتی کلماتی که تنها از نظر مفهومی با عنوان اصلی تجارت درارتباط هستند را پیدا کرده و تمام اهداف آنها را متوجه شود. در بیانی دیگر باید بگوییم که لیست مشاغل یا عباراتی ممکن است نمایش داده شوند که قبلا نشان داده نمی شدند.

در ادامه باید بگوییم گوگل خاطر نشان می کند که با اینکه به روز رسانی به پایان رسیده است، اما تمام جستجوهای محلی که اکنون نمایش داده می شوند، به هیچ وجه محاصره و محدود نشده اند و همانند جستجو های منظم وب تمام نتایج با گذشت زمان می تواند تغییر کند.

با اینکه شرکت گوگل اعلام کرده است این به روز رسانی یک کار جهانی است که در تمام کشورها با زبان های مختلف انجام خواهد شد، اما به طور دقیق اعلام نکرده است که نتایج جستجوی محلی تا چه میزان تحت تاثیر این بروز رسانی قرار خواهند گرفت.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بازدید از چند جاذبه ناشناخته و شگفت انگیز در کوش آداسی

با عوامل موثر در بهبود سئو وب سایت ها بیشتر آشنا شوید